Nasze plany

Nasze plany na najbliższe miesiące i lata:

1/    OŚWIATA

PRZEDSZKOLE

SZKOŁA PODSTAWOWA dla dziewcząt/ SZKOŁA PODSTAWOWA dla chłopców

Pragniemy być narzędziami w ręku Maryi dla odrodzenia kobiety, przez kobietę – rodziny, a przez rodzinę – narodu i świata. „Z pomocą  Maryi chcemy  wychować  nowego człowieka  w nowej społeczności” – świadomą, silną, aktywną społecznie, otwartą na innych, żyjącą w zgodzie z osobistym powołaniem i spełniającą się w swoich pasjach kobietę.

Pragniemy kształtować dojrzałych mężczyzn, którzy w przyszłości będą odpowiedzialnymi obywatelami, zdolnymi służyć innym, dbającymi o dobro wspólne, kompetentnymi pracownikami i przedsiębiorcami, ojcami rodzin i mężczyznami z pasją.

Orędzie Ojca Świętego Benedykta XVI na dzień 1 stycznia 2010 r.

Ludzkość potrzebuje optymalnej odnowy kulturowej, musi na nowo odkryć wartości stanowiące solidny fundament, na którym można zbudować lepszą przyszłość. Wymaga to wytyczenia na nowo wspólnej drogi dla ludzi, by sposób życia cechowały umiar, mądrość i solidarność. Wykorzystywać z ufnością i odwagą zgromadzone pozytywne doświadczenia i zdecydowanie odrzucać negatywne. Pamiętać należy, że my, którzy jesteśmy spadkobiercami minionych wieków, mamy zobowiązanie i odpowiedzialność wobec przyszłych pokoleń. Konieczna jest zatem rzeczywista zmiana mentalności, która ma skłaniać do przyjęcia nowych stylów życia, w których szukanie prawdy, piękna i dobra oraz wspólnota ludzi dążących do wspólnego rozwoju. To decydowałoby o wyborze jakości konsumpcji, oszczędności i inwestycji. Potrzebne są deklarowane decyzje na poziomie osobistym, rodzinnym, wspólnotowym, politycznym, aby każdy angażował się na właściwym sobie poziomie, korzystając z indywidualnej osobowej dojrzałości dokładając starań, by przezwyciężona została przewaga indywidualnych interesów.

Nasze szkoły – Kuźnią człowieka

  1. Szkoła jest wspólnotą i wszyscy jej członkowie (nauczyciele, dzieci, rodzice) są ważni
  2. wychowuje wzajemnie wszystkich, którzy ją tworzą
  3. przedkłada dobro dzieci ponad wszystko
  4. doskonali pracowników i rodziców z myślą o dobru dzieci

 Nauczyciel w naszej szkole przyjmuje do siebie słowa kard. Stefana Wyszyńskiego „Od siebie trzeba wymagać najwięcej”.

  1. wprowadza dzieci w świat wiedzy
  2. uczy poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną
  3. uczy rozwiązywania problemów w sposób twórczy
  4. uczy odnoszenia zdobytej wiedzy do praktyki
  5. rozwija zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego, dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności przyczynowoskutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych itp.
  6. uczy traktowania wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata
  7. postrzega dziecko całościowo (uwzględnia sfery człowieka: fizyczną, psychiczną i duchową)
  8. stwarza sytuacje, w których dzieci rozwijają wszystkie sfery swojej osobowości
  9. troszczy się o harmonijny rozwój dziecka
  10. pozytywnie motywuje dzieci do nauki i pracy nad sobą
  11. bezwarunkowo akceptuje dziecko jako osobę, natomiast warunkowo jego postępowanie
  12. dąży do tego, aby być autorytetem, doradcą i przewodnikiem

Wychowawca i opiekun w naszej szkole

  1. wspiera dzieci w poszukiwaniu drogi ich rozwoju
  2. integruje zespół klasowy
  3. pomaga odkrywać godność człowieka
  4. podejmuje problemy oraz zagadnienia zgodne z tym, co przeżywają dzieci jako klasa lub indywidualnie
  5. wdraża do samodzielności i odpowiedzialności
  6. zapewnia dzieciom poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego
  7. przygotowuje do aktywnego udziału w życiu społecznym
  8. inspiruje i wzmacnia współpracę z rodzicami
  9. wspiera rodziców w procesie wychowania
  10. pomaga dzieciom w podejmowaniu decyzji dotyczącej kierunku dalszej edukacji

 Podstawowe cele wychowania w naszej szkole to:

  1. wszechstronny rozwój osobowości dzieci,
  2. wspieranie dzieci w prawidłowym rozwoju intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym i duchowym,
  3. wdrażanie do samodzielnego zdobywania wiedzy i samowychowania, do zdobywania umiejętności życiowych i doświadczenia społecznego – współpracy, wzajemnej pomocy i współodpowiedzialności,
  4. kształtowanie młodego pokolenia dziewcząt/chłopców – odpowiedzialnych, silnych moralnie i intelektualnie liderów, którym będzie można zaufać i powierzyć ważne funkcje i stanowiska w życiu gospodarczym, społecznym i politycznym.

 Nasz absolwent

  1. ma poczucie własnej godności i wartości
  2. odróżnia dobro od zła w oparciu o wartości chrześcijańskie
  3. potrafi stawiać sobie cele i wytrwale je realizuje
  4. dąży do poznania prawdy o sobie (jest zdolny do rzetelnej samooceny) i świecie
  5. żyje prawdą zawsze i wszędzie
  6. jest odpowiedzialny za siebie i ponosi konsekwencje swoich działań
  7. potrafi rozwiązywać napotykane problemy
  8. rozumie innych i potrafi z nimi współpracować
  9. ma poczucie odpowiedzialności za grupę
  10. jest otwarty na innych, szczery i życzliwy
  11. potrafi postępować bezinteresownie
  12. ma poczucie humoru
  13. dba o swoje zdrowie i otoczenie
  14. potrafi selekcjonować i porządkować zdobyte informacje, samodzielnie myśleć i wnioskować
  15. wiedzę i umiejętności potrafi zastosować w praktyce
  16. jest dobrze przygotowany do następnego etapu nauk

2/  CENTRUM

Dom Na Skale – centrum kultury

Miejsce, w którym można:

realizować swoje pasje poprzez udział w różnego rodzaju zajęciach,

kształtować wrażliwość estetyczną i kulturalną uczestnicząc w koncertach, wernisażach itp.,

spotkać się z ludźmi kultury, sportu, nauki,

odpocząć w gronie przyjaciół.

3/ ZASTĘPCZY DZIADKOWIE

W  ramach współpracy z MOPR w Gdańsku zamierzamy podjąć poszukiwania i współpracę
z małżeństwami chcącymi stać się „zastępczym dziadkiem i babcią”dla dzieci z pieczy
zastępczej, które nie posiadają osób bliskich, mających pomóc budować „normalne”
rodzinne relacje.

4/ TOWARZYSZYĆ i WSPIERAĆ

Zamierzamy podjąć poszukiwania i współpracę z osobami, które chciałyby wspomóc
rodziny zagrożone odebraniem dzieci do pieczy zastępczej, poprzez towarzyszenie im
w codzienności oraz wsparcie w budowaniu ich życia rodzinnego (mamy nadzieję na
współpracę z instytucjami samorządowymi).

5/  WOLONTARIAT

  • poszukiwanie i podjęcie współpracy z osobami chcącymi poświęcić swój
    czas na opiekę nad dziećmi rodzin uczestniczących w Akademi Rodziny,
    w Otwartych Spotkaniach oraz innych spotkaniach
  • poszukiwanie, przeszkolenie i podjęcie współpracy z osobami chcącymi
    pomóc w odciążeniu rodzin zastępczych poprzez kilkugodzinną opiekę
    nad dziećmi z pieczy zastępczej(np.wyjście do kina, wycieczka itp.)

Kolejne marzenia Fundacji Fidelitas:

LICEUM żeńskie

LICEUM męskie

STUDIUM NAUCZYCIELSKIE

HOSTEL, ….